Kjøp- og leveringsvilkår


Det er trygt å handle hos Golfshopen.no

Vi har stort fokus på at våre kunder skal føle seg trygge gjennom kjøpsprosessen hos oss, og vi anbefaler derfor at en leser gjennom våre betingelser. Ved godkjenning av din bestilling har du automatisk godtatt vilkårene for kjøp.


1. Generelt

Ved å gjennomføre kjøp på www.golfshopen.no inngås det avtale mellom selger NH Norsk Handel AS, org.nr. 989 265 0008 og deg som kjøper.

Golfshopen.no inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøp avtaler eller på annen måte betaling, som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.

Golfshopen.no forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling, dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikken selv om de er utsolgt. I de tilfeller, blir din ordre kansellert og du vil få beskjed fra vår kundeservice.

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, herunder kommer: moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

Gavekort kjøpt på Golfshopen.no har en gyldighetsperiode på 1 år fra og med kjøpsdatoen. 

 

2. Bestilling og Priser

Bestillinger av Golfshopen.no sine produkter gjøres vi nettbutikken og du vil motta en skriftlig ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen inneholder nødvendig informasjon om bestillingen, som er gjennomført. Våre priser er inkludert merverdiavgift. Totalprisen inkludert frakt kan du se når du går til kassen, der kan du også se prisen med forskjellige leveringsmetoder.

 

3. Betaling

Hos Golfshopen kan du betale med:

- Visa og Mastercard
- Vipps
- Faktura og delbetaling via Klarna
- Paypal
- Forhandlere og bedrifter som ønsker å handle på kreditt må benytte seg av Klarna sine løsninger. Eventuellt så sender vi faktura dersom deres firma er kredittverdig. Ta kontakt med kundeservice. Vi sender også faktura i EHF format.
- Du kan lese Klarnas bruksvilkår og personvernerklæring her: Brukervillkår og Personvernerklæring.

 

4. Levering

Pr i dag leverer vi varer kun i Norge. Vi sender til Svalbard – ta kontakt med kundeservice

Hvis du ønsker å ta med varer ut av landet må du fylle ut et utførselsskjema og sende dette til oss via e-post eller som brev. Skjemaet må være korrekt utfylt og stemplet av tolldirektoratet

Normal leveringstid er 1-3 virkedager, da vi behandler de fleste ordre samme dag. Varer som er på tilgjengelig på nettlager kan leveres med Porterbuddy mandag til fredag. Bestillingen må gjøres innen kl. 11:30 for å få de levert samme dag. 

Om du har ønsker å hente dine varer i en av våre butikker, er du hjertelig velkommen til det. Wirgenesvei 10 -3157 Barkåker (Tønsberg) rett ved E-18 eller Ramstadsletta 15, 1363 Høvik (Høvik). Åpent alle dager. Også på søndager på Høvik. Klikk her for åpningstider.

Det kan forekomme avvik i perioder, som for eksempel ved salg og julehandel. Varer som sendes fra Golfshopen.no blir sendt fra butikken i Tønsberg (vårt sentrallager.) Avhengig av hvor mange varer som bestilles pr. ordre, kan det risikeres at kunden mottar flere leveranser dette avhenger av hvor varene er lokalisert. 

 

5. Korrekt varelager og opplysninger i nettbutikk

Golfshopen jobber kontinuerlig med varelager og har jevnlig varetelling for å unngå feil. Da nettbutikken deler mye av varelageret med fysisk butikk, er det muligheter for at avvik kan forekomme. Dette vil i størst grad kunne forekomme når det er høyt trykk i de fysiske butikkene, og kan ha en sammenheng med tyveri, varer som blir solgt samtidig i de fysiske butikkene og lignende. Vi beklager dette på det sterkeste, men jobber for at avvik skal høre til sjeldenheten. I slike tilfeller vil kunden få tydelig beskjed på e-post eller telefon, og vi vil etter beste evne komme med forslag på alternative varer.

Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående våre salgsvarer i nettbutikken. Vi må imidlertid ta forbehold om at bilde-/ skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post

 

6. Frakt

Levering vil gjennomføres via Porterbuddy og Bring/Posten Norge. Dette velger du som kunde i utsjekken når ordren skal fullføres.

Det er også mulighet for å hente varer i våre butikker i Oslo/Høvik og Tønsberg/Barkåker. Dette kommer opp som et alternativ i utsjekken, sammen med fraktalternativer.

Fraktkostnader er fra 49kr avhengig av fraktmetode brukt og størrelsen og verdien på pakken. Det tilbys gratis frakt over ordre på 2000kr (fri frakt gjelder pakke til hentested, men Golfshopen står fritt til å endre leveringsmetoden).

Det er kundens eget ansvar å skrive rett leveringsadresse. Kunden må kontrollere dette før ordren er fullført. Er det ønskelig å endre adresse i etterkant, må dette gjøres før du mottar e-post og at din pakke er på vei.

Ved levering på dør eller i postkasse har kunden ansvar for å motta pakken når den er levert. Ved utleveringssted må pakken hentes innen 14 dager. Kunden må hente ut pakken, selv om du skal benytte deg av returretten.

Pakker som ikke blir hentet inne fristen blir sendt i retur til Golfshopen.no. For alle pakker som ikke blir hentet og kommer i retur til Golfshopen.no, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader knyttet til returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift på 199,-. Ordre vil også automatisk bli kansellert.

Ved forsinket levering har kunden rett til å heve kjøpet.

 

7. Behandling av produkt

Golfshopen.no ber kunden behandle varene med varsomhet, for å unngå skader eller annet som medfører at varene ved en eventuell retur ikke returneres i tilsvarende stand, som den ble levert. Kunden har ansvaret for produktet i perioden fra det er mottatt, til det er returnert. Sørg for at det ikke er flekker, skader eller lignende og at alle merkelapper henger på som det skal på varene. En retur kan underkjennes dersom varene ikke er i en slik stand at det kan selges videre eller kunden kan bli debitert for det tapet Golfshopen.no lider ved å selge varen videre med rabatt.

 

8. Angrerett

Du må selv dekke returkostnadene for produktene du kjøper hos oss ved angrerett og bytte.

Du som kunde har full angrerett i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen. Vi ønsker at du fyller ut angrerettskjema, klikk her som legges med retur sendingen. Ta gjerne kontakt med oss på post@golfshopen.no ved spørsmål om retur.

Varene kan også returneres i en av våre fysiske butikker, men merk at denne angreretten kun gjelder for kjøp av varer i nettbutikken og ikke ved kjøp av varer i fysisk butikk.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager etter at varen er mottatt. I henhold til angrerettloven er det du som kunde som skal dekke utgiftene ved retur av varen. 
Vår returadresse er: 
NH Norsk Handel
Wirgenes Vei 10B
3157 Barkåker

Du som kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte, slik man kunne gjort i en fysisk butikk, for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan du som kjøper bli ansvarlig for eventuell redusert verdi av varen eller returen bli avslått. Varer som returneres må være i original emballasje / plast / forpakning, med alle prismerker o.l. fremdeles intakt.

Dersom brukte varer returneres uten avtale vil vi avslå returen eller kreve dekning av verdireduksjonen, dersom du som kunde har gjort mer med varen enn det man kan gjøre en i vanlig fysisk butikk. Et godt alternativ for å benytte angreretten er å bytte størrelse eller andre varer. For spørsmål rundt retur, vennligst besøk vår returside.

 

9. Reklamasjon og garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjeldende i Norge og etter norsk lov. Ønsker kunden å reklamere på en vare grunnet mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering på kjøpet. Før varen sendes i retur til Golfshopen.no, skal kunden kontakte oss på epost post@golfshopen.no og gjerne med bilder av mangelen, så sant kunden ikke henvender seg i fysisk butikk. Vi vil gjøre en vurdering internt og sammen med leverandør på mangelen. Er det en godkjent reklamasjon, vil vi først se om vi kan utbedre feilen. Lar dette seg ikke gjøre, vil vi erstatte med nytt produkt eller kreditere kjøpet om tilsvarende produkt ikke er tilgjengelig.

Golfshopen.no følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Som kunde har du klageadgang til Forbrukertilsynet ved en eventuell tvist.

 

10. Kommunikasjon

Ved å godta våre kjøp- og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan ta kontakt på e-post eller telefon angående kundens ordre.

Du vil også få muligheten til å melde deg inn i Golfshopen.no sitt nyhetsbrev, les mer om dette links til nyhetsbrev

 

11. Salgspant

Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpesummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet

 

12. Force majeure

Vi vil ikke bryte vilkårene, eller stå ansvarlige for svikt eller forsinkelse i levering, reparasjoner, og andre ytelser ved tilfeller som går under force majeure.

Om umiddelbar oppfyllelse av levering ikke med rimelighet kan kreves av oss, har vi rett til å enten utsette oppfyllelsen, eller heve/oppløse avtalen.

Force majeure, som er enhver situasjon utenfor vår kontroll: naturkatastrofe, krig, opprør, streik, lock-out, systemfeil eller nettverkstilgang, flom, brann, eksplosjon eller ulykke og lignende situasjoner, inkludert mangel på inventar enten innenfor vår egen virksomhet eller i driftens tredjeparter.

Samt andre årsaker utenfor vårt ansvar.

Alt dette uten at det berører forhold som etter loven kan anses som force majeure.

 

13. Miljø

Vi tenker på miljøet og tar vare på all emballasje vi mottar varene i.
Denne emballasjen bruker vi igjen til sending av våre varer i den grad det er mulig. Av denne grunn kommer ikke alle varer i originalemballasjen.

 

Om har spørsmål er du alltid velkommen til å ta kontakt på post@golfshopen.no

Velkommen til en hyggelig og trygg handel hos golfshopen.no! 

Kjøp- og leveringsvilkår


Det er trygt å handle hos Golfshopen.no

Vi har stort fokus på at våre kunder skal føle seg trygge gjennom kjøpsprosessen hos oss, og vi anbefaler derfor at en leser gjennom våre betingelser. Ved godkjenning av din bestilling har du automatisk godtatt vilkårene for kjøp.


1. Generelt

Ved å gjennomføre kjøp på www.golfshopen.no inngås det avtale mellom selger NH Norsk Handel AS, org.nr. 989 265 0008 og deg som kjøper.

Golfshopen.no inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøp avtaler eller på annen måte betaling, som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.

Golfshopen.no forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling, dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikken selv om de er utsolgt. I de tilfeller, blir din ordre kansellert og du vil få beskjed fra vår kundeservice.

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, herunder kommer: moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

Gavekort kjøpt på Golfshopen.no har en gyldighetsperiode på 1 år fra og med kjøpsdatoen. 

 

2. Bestilling og Priser

Bestillinger av Golfshopen.no sine produkter gjøres vi nettbutikken og du vil motta en skriftlig ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen inneholder nødvendig informasjon om bestillingen, som er gjennomført. Våre priser er inkludert merverdiavgift. Totalprisen inkludert frakt kan du se når du går til kassen, der kan du også se prisen med forskjellige leveringsmetoder.

 

3. Betaling

Hos Golfshopen kan du betale med:

- Visa og Mastercard
- Vipps
- Faktura og delbetaling via Klarna
- Paypal
- Forhandlere og bedrifter som ønsker å handle på kreditt må benytte seg av Klarna sine løsninger. Eventuellt så sender vi faktura dersom deres firma er kredittverdig. Ta kontakt med kundeservice. Vi sender også faktura i EHF format.
- Du kan lese Klarnas bruksvilkår og personvernerklæring her: Brukervillkår og Personvernerklæring.

 

4. Levering

Pr i dag leverer vi varer kun i Norge. Vi sender til Svalbard – ta kontakt med kundeservice

Hvis du ønsker å ta med varer ut av landet må du fylle ut et utførselsskjema og sende dette til oss via e-post eller som brev. Skjemaet må være korrekt utfylt og stemplet av tolldirektoratet

Normal leveringstid er 1-3 virkedager, da vi behandler de fleste ordre samme dag. Varer som er på tilgjengelig på nettlager kan leveres med Porterbuddy mandag til fredag. Bestillingen må gjøres innen kl. 11:30 for å få de levert samme dag.

Om du har ønsker å hente dine varer i en av våre butikker, er du hjertelig velkommen til det. Wirgenesvei 10 -3157 Barkåker (Tønsberg) rett ved E-18 eller Ramstadsletta 15, 1363 Høvik (Høvik). Åpent alle dager. Også på søndager på Høvik. Klikk her for åpningstider.

Det kan forekomme avvik i perioder, som for eksempel ved salg og julehandel. Varer som sendes fra Golfshopen.no blir sendt fra butikken i Tønsberg (vårt sentrallager.) Avhengig av hvor mange varer som bestilles pr. ordre, kan det risikeres at kunden mottar flere leveranser dette avhenger av hvor varene er lokalisert. 

 

5. Korrekt varelager og opplysninger i nettbutikk

Golfshopen jobber kontinuerlig med varelager og har jevnlig varetelling for å unngå feil. Da nettbutikken deler mye av varelageret med fysisk butikk, er det muligheter for at avvik kan forekomme. Dette vil i størst grad kunne forekomme når det er høyt trykk i de fysiske butikkene, og kan ha en sammenheng med tyveri, varer som blir solgt samtidig i de fysiske butikkene og lignende. Vi beklager dette på det sterkeste, men jobber for at avvik skal høre til sjeldenheten. I slike tilfeller vil kunden få tydelig beskjed på e-post eller telefon, og vi vil etter beste evne komme med forslag på alternative varer.

Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående våre salgsvarer i nettbutikken. Vi må imidlertid ta forbehold om at bilde-/ skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post

 

6. Frakt

Levering vil gjennomføres via Porterbuddy og Bring/Posten Norge. Dette velger du som kunde i utsjekken når ordren skal fullføres.

Det er også mulighet for å hente varer i våre butikker i Oslo/Høvik og Tønsberg/Barkåker. Dette kommer opp som et alternativ i utsjekken, sammen med fraktalternativer.

Fraktkostnader er fra 49kr avhengig av fraktmetode brukt og størrelsen og verdien på pakken. Det tilbys gratis frakt over ordre på 2000kr (fri frakt gjelder pakke til hentested, men Golfshopen står fritt til å endre leveringsmetoden).

Det er kundens eget ansvar å skrive rett leveringsadresse. Kunden må kontrollere dette før ordren er fullført. Er det ønskelig å endre adresse i etterkant, må dette gjøres før du mottar e-post og at din pakke er på vei.

Ved levering på dør eller i postkasse har kunden ansvar for å motta pakken når den er levert. Ved utleveringssted må pakken hentes innen 14 dager. Kunden må hente ut pakken, selv om du skal benytte deg av returretten.

Pakker som ikke blir hentet inne fristen blir sendt i retur til Golfshopen.no. For alle pakker som ikke blir hentet og kommer i retur til Golfshopen.no, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader knyttet til returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift på 199,-. Ordre vil også automatisk bli kansellert.

Ved forsinket levering har kunden rett til å heve kjøpet.

 

7. Behandling av produkt

Golfshopen.no ber kunden behandle varene med varsomhet, for å unngå skader eller annet som medfører at varene ved en eventuell retur ikke returneres i tilsvarende stand, som den ble levert. Kunden har ansvaret for produktet i perioden fra det er mottatt, til det er returnert. Sørg for at det ikke er flekker, skader eller lignende og at alle merkelapper henger på som det skal på varene. En retur kan underkjennes dersom varene ikke er i en slik stand at det kan selges videre eller kunden kan bli debitert for det tapet Golfshopen.no lider ved å selge varen videre med rabatt.

 

8. Angrerett

Du må selv dekke returkostnadene for produktene du kjøper hos oss ved angrerett og bytte.

Du som kunde har full angrerett i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen. Vi ønsker at du fyller ut angrerettskjema, klikk her som legges med retur sendingen. Ta gjerne kontakt med oss på post@golfshopen.no ved spørsmål om retur.

Varene kan også returneres i en av våre fysiske butikker, men merk at denne angreretten kun gjelder for kjøp av varer i nettbutikken og ikke ved kjøp av varer i fysisk butikk.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager etter at varen er mottatt. I henhold til angrerettloven er det du som kunde som skal dekke utgiftene ved retur av varen. 
Vår returadresse er: 
NH Norsk Handel
Wirgenes Vei 10B
3157 Barkåker

Du som kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte, slik man kunne gjort i en fysisk butikk, for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan du som kjøper bli ansvarlig for eventuell redusert verdi av varen eller returen bli avslått. Varer som returneres må være i original emballasje / plast / forpakning, med alle prismerker o.l. fremdeles intakt.

Dersom brukte varer returneres uten avtale vil vi avslå returen eller kreve dekning av verdireduksjonen, dersom du som kunde har gjort mer med varen enn det man kan gjøre en i vanlig fysisk butikk. Et godt alternativ for å benytte angreretten er å bytte størrelse eller andre varer. For spørsmål rundt retur, vennligst besøk vår returside.

 

9. Reklamasjon og garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjeldende i Norge og etter norsk lov. Ønsker kunden å reklamere på en vare grunnet mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering på kjøpet. Før varen sendes i retur til Golfshopen.no, skal kunden kontakte oss på epost post@golfshopen.no og gjerne med bilder av mangelen, så sant kunden ikke henvender seg i fysisk butikk. Vi vil gjøre en vurdering internt og sammen med leverandør på mangelen. Er det en godkjent reklamasjon, vil vi først se om vi kan utbedre feilen. Lar dette seg ikke gjøre, vil vi erstatte med nytt produkt eller kreditere kjøpet om tilsvarende produkt ikke er tilgjengelig.

Golfshopen.no følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Som kunde har du klageadgang til Forbrukertilsynet ved en eventuell tvist.

 

10. Kommunikasjon

Ved å godta våre kjøp- og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan ta kontakt på e-post eller telefon angående kundens ordre.

Du vil også få muligheten til å melde deg inn i Golfshopen.no sitt nyhetsbrev, les mer om dette links til nyhetsbrev

 

11. Salgspant

Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpesummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet

 

12. Force majeure

Vi vil ikke bryte vilkårene, eller stå ansvarlige for svikt eller forsinkelse i levering, reparasjoner, og andre ytelser ved tilfeller som går under force majeure.

Om umiddelbar oppfyllelse av levering ikke med rimelighet kan kreves av oss, har vi rett til å enten utsette oppfyllelsen, eller heve/oppløse avtalen.

Force majeure, som er enhver situasjon utenfor vår kontroll: naturkatastrofe, krig, opprør, streik, lock-out, systemfeil eller nettverkstilgang, flom, brann, eksplosjon eller ulykke og lignende situasjoner, inkludert mangel på inventar enten innenfor vår egen virksomhet eller i driftens tredjeparter.

Samt andre årsaker utenfor vårt ansvar.

Alt dette uten at det berører forhold som etter loven kan anses som force majeure.

 

13. Miljø

Vi tenker på miljøet og tar vare på all emballasje vi mottar varene i.
Denne emballasjen bruker vi igjen til sending av våre varer i den grad det er mulig. Av denne grunn kommer ikke alle varer i originalemballasjen.

 

Om har spørsmål er du alltid velkommen til å ta kontakt på post@golfshopen.no

Velkommen til en hyggelig og trygg handel hos golfshopen.no!